2020. július 30., csütörtök

Rebarbara, egészséges és ízletes. Mikor nem szabad darabolni élelmezési célra?

Május 30
Miller álomkönyve szerint a retek álomban való látása szerencsét jelent, és a rebarbara váratlan örömöket jelent. És valójában? A retek nyár elején válogatom, mindegyikét a földi bolha elhasználja. Ha a retek a hagyma betakarítása után vet, akkor nagy, lédús, tiszta lesz, mert ebben az időben a földes bolha eltűnt. És a rebarbara nem szabad levágni a virágzás után, nem alkalmas élelmezésre, sok oxálsavat tartalmaz. A rebarbarát májusban kell vágni, főtt kompótot és lekvárt készíteni. Mindennek megvan a maga ideje.
Jelenleg a rebarbara színeződik, ezért siess vágni. Tegnap palacsintát készítettem unokáimnak, nagylelkűre töltött rebarbara beleöntöttem a tésztába. A gyerekek evett, és fülük mögé repedtek. A rebarbara dugványokból savanyú volt, nagyon finomnak bizonyult.
És először hallottam erről a csodálatos növényről egy Tashtagol-i kertésztől, aki rebarbara lekvárral kezelte, ami egy szokatlan finomság.
Igen hosszú idő után ezt próbáltam rebarbaraktól vetni magvakból, néhány évig kísértésbe esett a kudarc, míg valahogy megvettem egy csomagot a piacon. Azóta rebarbara vitt magam mögött a harmadik kertbe, megnőtt, három bokor biztosítja nekem egy évre. Miért egy évre? Igen, mert levágtam a szárokat, lemosom, levágtam a fóliát és vágtam. Aztán lefagyasztom. Bármikor vegye ki, főzzen lekvárt, kompótot vagy pecket, hozzáadva almához, charlotte-hoz, palacsintához, pitehöz.
És a levelek felhasználhatók káposzta tekercsek készítéséhez, amíg a káposztára vár! Csak levágnia kell a vénákat (durva), két káposzta tekercset egy lapról. A rebarbaranak a kertben kell lennie. Ő is szép, nézd, győződjön meg róla! Úgy néz ki, mint egy lila ...
1/4




F