2020. július 29., szerda

Burgonyát ültetek június közepén.

Július 12
Helyezd magad kényelembe. Beszéljünk a burgonyáról?)

Nagyon szeretem a kísérleteket. 2 évvel ezelőtt, 2018-ban, elolvastam a burgonya ültetésének nagyon furcsa módját. Júliusban - nyár közepén.
A szerzőtől : Egy pillanatra anyám Oroszország északnyugati régiójában élek. A hagyományos burgonyaültetési gyakorlatokra májusban vagy akár június elején kerül sor (ha az év hideg).
A férjemmel és én vesszük a burgonya kiásását

Aztán 2018-ban az interneten kerestem a júliusban ültethető lehetőségeket. Mivel a retek és a zöldek után, amelyeket eléggé megnöveltem és megfagytam, 2 hosszú és üres ágy maradt. Miután elértem a pontot: "Burgonya", újra elolvastam és felkiáltottam magamnak:
- Miért vannak ott őrültek vagy ilyesmi. Milyen burgonyaültetés lehet nyár közepén, amikor az enyém már virágzik a hatalommal és a fővel, és hamarosan a fiatalokat ásom ki burgonyapürével?
Ufff, az egyik fotós fagy a bőrön

De ... Kíváncsi ember voltam, alaposan megvizsgáltam a kérdést. És tudod, elvtársak, a késői leszállás, ó, mennyire érdekel engem! És úgy döntöttem ...
A burgonya ültetése júliusban nem sokban különbözik a szokásostól. Ugyanazok a lyukak, ugyanaz a lapát. Csak egy szignifikáns különbség biztosítja a kalandos esemény sikerét: a föld már teljesen száraz, júniusban feladta a természetes nedvességet .
Ezért a késői burgonyát rendszeresen kell öntözni. És ahhoz, hogy ezt kevésbé tegyem, vastag réteg vágott fűvel talajtakarom. Szerencsére nagyon sok mindent megteszünk a falunkban.
Valószínűleg még inkább meg van győződve ezen ötlet hülyeségéről.

Iratkozzon fel a csatornámra - tanácsommal minden megérez és virágzik! Minden nap próbálok érted, jó
Mint már írtam, burgonya segítségével elfoglalhatja a már betakarított növények után maradt üres területet.
A "júliusi" burgonyának nagyon szerencsések voltak: eltelték a Colorado burgonyabogár aktivitásának időszakát. A kártevő a nyár első hónapjában megtámadja a mezőt, majd majdnem közömbös lesz az ültetéshez. És a nyári lakosnak kevesebb a fejfájása. És akkor futsz ezzel a permetezővel ... Nos, oké, nem fogok beszélni a fájdalmas pontról.
A nyár második felében mindannyian kezdjük ásni a bokrokban. Megért. Én magam imádom a fiatal burgonyát - ízük teljesen különbözik a sajátjától. De ha túl sokat játszik, akkor a burgonyaültetvény felét felhasználhatja friss finomságra)) És azzal, hogy júliusban burgonyát ültet, kompenzálja a mennyiségi veszteségeket.
A burgonya később érik, mint a tavaszi. De ez nem kritikus - még itt is, északnyugaton, a gumóknak idejük érni és megnövelni a mennyiséget. És innen következik az utolsó, legfontosabb plusz.
A hőmérséklet júliusban és augusztusban, bármit is mondani, magasabb, mint májusban és júniusban. Észrevettem, hogy a nyár közepén ültetések gyorsabban nőnek, mint a tavaszi társak. A legfontosabb ismét a nedvesség jelenléte.
A júliusban ültetett burgonya semmi esetre sem rosszabb ízű, ám sokkal hosszabb ideig tárolják, az öregedés jele nélkül . Miért, később betakarítom.