A SILANT a ChZSA gyártásában
===
A különféle speciális berendezéseket gyártó Cheboksary Power Unit Plant (ChZSA) az importhelyettesítő program részeként megkezdte az egyedülálló orosz „SILANT” terepjáró gyártását.
Érdekes, hogy az első gép Cseboksaryból egy kazahsztáni vevőhöz került, és a bányászatban fog működni - speciális járműként a belső kőbánya utak porelnyomására.
Speciális bányászati és közüzemi SILANT Kazahsztán számára
===
De a SILANT univerzális képességei sokkal szélesebbek: például az alváz alapján 2018-ig speciális módosításokat gyártottak, beleértve az eredeti elrendezésű ipari és mezőgazdasági traktorokat.
A SILANT traktormodellek első és hátsó hidraulikus kapcsolókkal voltak felszerelve kommunális és mezőgazdasági berendezésekhez. Ezenkívül a SILANT traktorokat hátsó kétsebességes teljesítményleadó tengellyel szerelték fel.
SILANT a kiállításon (első felfüggesztő rendszerrel)
===
Meg kell érteni, hogy a SILANT traktor-mobil létrehozásának története több mint 15 évre nyúlik vissza.
2006-ban az orosz mezőgazdasági minisztérium pályázatot hirdetett egy kisméretű jármű létrehozására mezőgazdasági termelők számára.
A Scientific Research Automobile Institute (NAMI) egy új autó tervezésén kezdett dolgozni, melynek eredményeként több prototípus egyesített modell készült a VTZ által gyártott D-130T motorokkal.
A SILANT haszontraktorként (első és hátsó függesztőrendszerrel)
===
A versenyt megnyerő univerzális többfunkciós speciális jármű a NAMI-2338 nevet kapta .
2009-ben pedig egy nagyszabású tesztciklus után egy új, SILANT-2868 nevű gépet indítottak tömeggyártásba Velikij Novgorod városában.
SILANT az államvizsgákon
===
2015-ben a Silant-2868-at elkezdték felszerelni MMZ D-245 dízelmotorokkal (amelyeket a minszki motorgyár gyártott), 135 lóerős teljesítménnyel, valamint 156 lóerős Cummins ISF-3.8 motorokkal, amelyek ZF 5S-42 kézi sebességváltóval párosítva.
SILANT összeszerelő műhely
===
2017-ben az orosz piacon egyedülálló gépek gyártója tulajdonost váltott, és a gyártást Vlagyimir városába helyezték át.
Az egykori Vlagyimir Traktorgyár (VTZ) egyik gyártóhelyén újraindult a modernizált SILANT gyártása.
A SILANT teljes méretei
===
Érdekes módon a SILANT alváza hasonló a GAZ-3308 Sadko összkerékhajtású teherautóéhoz. Az alapalváz teherbírása 3 tonna.
---
A rövid tengelytávnak (2760 mm), a 320 mm-es hasmagasságnak, valamint a mereven összekapcsolt első tengelyű összkerékhajtásnak és az önzáró differenciálműnek köszönhetően a SILANT jó terepjáró képességgel rendelkezik.
A Lindner Ausztriában gyártja az UNITRAC traktort.
===
Kik a SILANT versenytársai?
A híres Unimog mellett az ausztriai Lindner traktorgyár gyártja az UNITRAC fülkés nyergesvontatót.
Végezetül megjegyezzük, hogy a SILANT traktor az 1.4-es vontatási osztályba tartozik, és jól illeszkedik az univerzális, nagy sebességű, azonos méretű kerekekkel és elülső fülkés elrendezésű mezőgazdasági traktorok modern irányzatába.