Július 11
Valószínűleg bármelyik szovjet nyári lakos vagy falusi ember tudja, hogyan néz ki az "Ant" motoros robogó. Érthető. Gyakorlatilag nem volt alternatívája. És ez a karosszériával ellátott moped sokkal olcsóbb volt, mint egy teljes értékű személygépkocsi.
Ezért a faluban a holmikat, a krumpliszsáktól a tégláig, "Hangyákban" szállították. A legenda 1995-ig készült az egyik tulai gyárban.
Szovjet Hangya (illusztráció a Wikipédiából)
Mi volt a meglepetésem, amikor megtudtam, hogy nemrég kezdték újra kiadni. Ugyanabban a gépgyártó üzemben. Csak egy dolog van. Ami apa és fiú között közös volt, az csak a névben maradt meg.
Kezdjük azzal, hogy a modern "Hangya" nem három, hanem négy kereket kapott. Vagyis ez már egy mini teherautó, és nem csak egy elővárosi robogó. A második fő különbség az, hogy most nincs szüksége benzinre.
Fotók a "Romanov Motors" (Jelenlegi Hangya) cég oldaláról
A tervezők átalakították az autót elektromos energiára. Harmadszor, napjaink "Hangyája" kapott egy műanyag fülkét, amely nem rossz kialakítású, és amely véd az esőtől, a havaktól és az egyéb időjárási kedvektől.
Akkumulátorai miatt a teherautó óránként 22 kilométerre képes gyorsulni. Hatótávolságát tekintve pedig 90 kilométerre elegendő. A szerkezet szilárd acél vázon alapszik.
Lehetőség a rendőrségre
A kabin, amint azt korábban említettük, a lehető legkönnyebb üvegszálból készül. Belül egy pár fejtámla nélküli bőrülés, egy teljesen egyszerű műszerfal és egy kormánykerék található a VAZ-2110-től.
Ugyanezen „Hangya” örököse pontosan egy tonnát elvihet. Személygépkocsiknál ez a szállítás összefügg az állvány- és fogaskerék-kormányzással. Ezen kívül van egy automatikus váltója.
Szalon
A testhossz majdnem 2 méter, így sok minden belefér. Egyetértek, ha egy ilyen autó 150 ezerért kezdene eladni, akkor az "Hangya" ismét tömegközlekedéssé válna.
De nem lesz. Miért? Mivel a technológia e csodája 1 250 000 rubelbe kerül. Ennél a pénznél meg lehet vásárolni egy Kia Riót a maximális konfigurációban. És még mindig fagylaltért.
Mire való ez a fajta pénz? Ki tudja. Nyilvánvalóan az üzem el akarja adni know-how-ját más vállalkozásoknak, amelyeknek üzemen belüli szállításra van szükségük.