A posztszovjet tér lakói jól ismerik az "Ant" motoros robogót. A kis tricikli nélkülözhetetlenné vált a vidéki területeken, ahol kis teherszállításra használták. A robogó fiatal srácok körében is érdekes volt, akik megtöltötték a testet és jó helyre jutottak. Nemrég találkoztam egy új "Ants" 2019 kiadás eladásának hirdetésével. Megkérdeztem, hogy a modern robogó miben különbözik a szovjetétől, és van-e jövője.
Az "Ant" első generációját 1959-1995-ben gyártották. Szinte bármely faluban találkozhatott robogóval. A modell nevét okkal választották. 258 kg száraz tömegével a robogó deklarált teherbírása 340 kg volt. Valóságos körülmények között az "Hangya" gyakran túlterhelt volt, a szemem előtt hat felnőttet gond nélkül rángatott magára . A modell második generációja nem volt annyira népszerű, és a szovjet gyártmányú robogót még most is aktívan használják a vidéki területeken. Harmadik féltől származó vállalatok átvették az alkatrészek gyártását, amelyek lehetővé teszik a tulajdonosok számára a tricikli szervizelését.
Szovjet "Hangya" és boldog tulajdonosai
Az 50-es években a "Hangyát" kifejlesztő Tulai Gépgyárat nem érdekelte a modell logikus folytatása. Ebben az évben a vállalat kiadta az "Ant VTS" elektromos kocsit, amely villanymotorral rendelkezik, és elsősorban raktárakban történő munkára szolgál. Az autó műszaki jellemzői egyértelműen nem alkalmasak a vidéki területekre , és az 1 250 000 rubel eladási ár valószínűleg nem fogja érdekelni a vevőt. De harmadik fél cégek vállalták, hogy a belső égésű motorokkal ellátott "Ant" modern verzióit gyártják.
A Tula gépgyártó üzem elektromos "Ant VTS" -je egyértelműen nem "falu" lehetőség
Találtam egy Muravei RC200ZH-t az orosz Racer cégtől. Kívülről egyértelmű hasonlóságok mutatkoznak a szovjet dizájnnal. Látjuk a szokásos három kereket, lenyűgöző karosszériát és egyszerű kivitelt. A robogó súlya 310 kg, a bejelentett teherbírás 380 kg . Kívánt esetben a vevő megerősített változatot rendelhet rugókkal és vastag rugókkal, amelyek jelentősen megnövelik a maximális terhelhetőséget.
A hazai technológia szerelmeseinek nem szabad támaszkodniuk mérnökeink által alkalmazott megoldásokra. A modern "Hangyában" a jelentős elemek közül csak a keretet gyártják Oroszországban . Minőségében sokkal jobb a Közép-Királyság analógjaihoz képest, ami különösen fontos súlyos fémterhelések esetén. A robogót egy négyütemű, 14 lóerős motorral szerelték fel, amelyet a kínai "Lifan" cég gyárt, léghűtéssel, a ventilátor kényszerű bekapcsolásának lehetőségével, és egy egyszerű tajvani karburátort telepítenek.
Általánosságban elmondható, hogy az új "Ant" meglehetősen egyszerű, rendelkezik a működéshez szükséges minimummal. Az egyszerű rendszerek közül, amelyek növelik a kényelem szintjét, meg lehet jegyezni a terheletlen test felemeléséhez szükséges gázleállások jelenlétét. A legtöbb használt alkatrész Kínából származik, így a jelenlegi "Hangya" nagyon távol áll a szovjet robogótól. Egy ilyen tricikli az alapverzióban körülbelül 150 000 rubelbe kerül .