2011. október 11., kedd

Újjászületett a Hangya Szövetkezet

http://magyar-termekek.blog.hu/2011/09/08/ujjaszuletett_a_hangya_szovetkezet
2011.09.08. 10:41 Stef1
ÚJ HANGYA – Hagyomány és Megújulás
A HANGYA Szövetkezeti mozgalom 113 éve született. Első húsz évében több mint 3000 szövetkezet alakult, és a mozgalom fokozatosan kiemelte a válságból a vidéket, közelebb hozta egymáshoz a termelőket és fogyasztókat. A HANGYA egykori sikere máig érvényes tanulságokkal szolgál, így a keddi sajtótájékoztatón bejelentett mostani újjászületése kiemelt figyelmet érdemel.

Az 1898-ban létrejött és a II. világháború végét követő kommunista hatalomátvételig működő HANGYA Szövetkezeti mozgalom olyan tanulságokkal szolgál az ország jelenlegi súlyos gazdasági helyzetében, amely jelentős mértékben elősegítheti a magyar vidék újjászervezését, gazdasági fellendülését, új munkahelyek teremtését, a termelés biztonságosabbá és kiszámíthatóvá tételét, a hazai lakosság megfelelő minőségű és mennyiségű helyi termékekkel való élelmiszerellátását és az export lehetőségek kihasználását.
Az Új Hangya® Integrációs Szövetkezet és a Magyar Termék Kereskedőház kialakított egy innovatív, országos kiterjedésű, közvetlen értékesítési rendszert, amelyben az alacsony ár érdekében a helyi termékek a közvetítők kihagyásával jutnak el a fogyasztókhoz.
 Ingyenes belső web-áruházuk közvetlenül a termelőket köti össze a forgalmazókkal. A társulás a logisztikával, az értékesítéssel és a marketinggel kapcsolatos teendőket is leveszi a termelők és a forgalmazók válláról – a megrendelés adminisztrálásától kezdve a szállításon át a reklámozásig mindent elvégez. AZ Új Hangya Integrációs Szövetkezet minden mezőgazdasági őstermelő, kistermelő, gazda, tenyésztő, termelő-szolgáltató típusú szövetkezet, vagy bármely más magyar terméket gyártó cég számára nyitott – a magyar termékeket befogadni kívánó forgalmazók (a rendszerhez országszerte csatlakozott kisboltok Új Hangya Magyar Termék bolt néven, éttermek és egyéb szolgáltatók) innen rendelhetik meg a termékeket. A rendszer jelenleg már működik.
Megalapították az Új Hangya Integrációs Szövetkezet fogyasztási klubját, amely kártya használata kezdetben 800 ponton biztosít kedvezményt, folyamatosan bővül. A klub tagjai és a csatlakozni szándékozó cégek számára térítésmentesen saját működtetésű WEB áruházat biztosítanak, ahol termékeiket megjeleníthetik és rendelést vehetnek fel.
Az ÚJ HANGYA® INTEGRÁCIÓS SZÖVETKEZET (ÚHISZ) és tagszervezetei, megújult formában a HANGYA szövetkezeti hagyományokat kívánják újjáéleszteni és folytatni, egy országos szövetkezés és együttműködési partnerség kiépítésével és működtetésével, amely összhangban van egy megújult Kormányzat gazdaságfejlesztési, pénzügyi és foglalkoztatási vidékstratégiájával.
 
A szövetkezeti mozgalom céljai:
• a magyar gazdaság önállósodása, fejlesztése és védelme 
• a vidéken élők hosszú távú gondolkodásának, tervezésének megteremtése 
• a vidéki népesség megtartása 
• a vidéki foglalkoztatottság növelése 
• az árutermelés, feldolgozás és értékesítés szervezettsége és biztonsága 
• a szaktudás, az innovációs erő érvényesítése 
• a termelési és értékesítési útvonal lerövidítése 
• a versenyképesség érdekében modernizációs feltételek biztosítása
Új Hangya® Integrációs Szövetkezet (UHISZ), az országos szövetkezeti rendszer felépítése, alapvető célja
Egy olyan a határokon is túlnyúló szövetkezeti rendszer kiépítése, amely segíti a magyar vidék gazdasági megszervezését, felemelkedését.
Az ÚHISZ, mint központi szövetkezet, egységes képviseletet, marketinget, oktatást, gazdasági, jogi hátteret biztosít a társtagjai számára.
Az ÚJ HANGYA® név egy védjegyet, garanciát, bizalmat, erőt, azonos arculatot biztosít.
Nemzetközi szövetkezetekkel és szervezetekkel együttműködési, partneri kapcsolatot épít ki a vidék felemelkedéséért, és a fenntartható agrárjövőért.

Az ÚHISZ elsődleges feladata
Egy olyan szakmai munkacsoport felállítása, amely feltérképezi a különböző intenzíven megvalósítható lehetőségeket, fejlődési és fejlesztési alternatívák kidolgozását, új kereskedelmi forma kialakítását, szem előtt tartva a fogyasztói igényeket.
A szövetkezés szervezési feladatai:
• a potenciális résztvevők körének meghatározása
• egységes alapszabályminta rendelkezésre bocsátása 
• a termelési, raktározási, feldolgozási, áru előállító és értékesítési kapacitások felmérése (erősségek, gyengeségek) 
• naprakész elektronikus kapcsolat kialakítása a helyi szövetkezetekkel 
• a szövetkezeteket érintő aktuális információk közvetítése 
• a piaci lehetőségekhez igazodó helyi fejlesztési és együttműködési stratégia kidolgozása 
• a helyi szövetkezetek szakmai segítése (szaktanácsadás, pénzügyi feltételek, pályázati lehetőségek, speciális kedvezmények igénybevétele stb.) 
Forrás: Élelmiszer Online