április 5
Végre valami igazán eredetit kezd gyártani a hazai autóipar. Március közepén egy új kompakt kereskedelmi alvázról jelentek meg információk a nyilvánosságban, amelyet én személy szerint a Szovjetunió összeomlása után méltatlanul feledésbe merült robogók osztályába sorolnék.
Az izevszki ManulAvto LLC bemutatta a „Manul” nevű új terméket. Az alkotók maguk is négykerekűként pozícionálják ezt a járművet, 2- vagy 4-üléses kabinnal és felépítménnyel (míg a vázlatokon egy fedélzeti platform és egy furgon látható). A „Manul” hegesztett vázzal, eredeti üvegszálas kabinnal és első farokkal, valamint a hazai gyártású autókkal maximálisan egységes alvázzal rendelkezik. Azt mondják, a fentiek mindegyike Oroszországban készült, ami jó hír.
Most elmondom, miért neveztem én személy szerint a „Manult” robogót.
Először is ezt a motort használják - az új termék motorházteteje alatt egy 18 lóerős, 250 köbcentis folyadékhűtéses Loncin 170MM motorkerékpár motor lapul. Ismét egy motorkerékpár 5 sebességes sebességváltóval párosul. Mindkettő előreláthatólag kínai eredetű. Maximális sebesség - 65 km/h.
Másodszor, a műanyag kabin a menetiránnyal ellentétesen nyíló ajtókkal rendelkezik, így a gépet már nem lehet autósnak minősíteni.
Harmadszor pedig az 1980-as évek végén a róla elnevezett Tulai Gépgyártó Üzemben. A Ryabikova (TMZ) már kifejlesztett nagyon hasonló funkcionalitású modelleket , habozás nélkül robogóknak nevezte őket.
A „Manul” azonban bárminek tekinthető, amennyiben ténylegesen gyártásba kerül, és eléri a 450 kg-os becsült teherbírását. Miért "számított"? Igen, mert eddig egyetlen gyártás előtti mintát szereltek össze karosszéria nélküli alváz formájában, amelyen a típusjóváhagyás megszerzéséhez szükséges tanúsítási teszteket kell elvégezni. És hogy valójában mi lesz a számokkal, az még mindig nem világos.
Örvendetes, hogy a 2019-ben összeállított prototípust maguk az alkotók is sikertelennek ítélték, és nem tették közzé sehol. Kiderült, hogy a ManulAuto elkötelezett amellett, hogy valóban kiváló minőségű terméket hozzon létre, és nem csak egy újabb projektet a „költségvetés fejlesztésére”, ami azt jelenti, hogy minden esély megvan arra, hogy „Manul”-t lássunk a sorozatban.
Jelenleg három ember dolgozik a projekten: Vladislav Nosachev igazgató és két kollégája. Az elsődleges feladat a projekt elindításához szükséges finanszírozás megtalálása. Egyelőre csak a gyártási terület bérlésére és a második minta összeállítására van elég pénz. Ha a befektetésekkel kapcsolatos probléma megoldódik, akkor Izhevszkben az első szakaszban havonta legfeljebb 10 „Manul” gyűjthető össze, és 700 ezer rubelért kínálja az ügyfeleknek.
Drága-e vagy meglehetősen ésszerű, az OTTS átvétele után elmondható, amikor kiderül a „Pallas macska” végső formája. Ami engem illet, figyelembe véve a sétatávolságra lévő üzletek közelében lévő parkolók jelenlegi káoszát, egy ilyen projektnek minden esélye megvan: kompakt, manőverezhető, egyszerű hardverrel és kabinnal, amely megvédi a vezetőt a rossz időjárástól. Nyitott kérdések az építési minőség és a megbízhatóság. De csak a valódi működés megkezdése után kapunk rájuk választ. Várjunk...
Fényképek a ManulAvto LLC-ről