2019. február 28., csütörtök

Mancel traktor: kínai tulajdonos, európai minőség

2019.02.25.
Stílusosan hazai környezetben, a párizsi SIMA mezőgazdasági szakkiállításon mutatták be az új francia traktormárkát. A Mancel komponenseinek 80 százaléka Európából származik, a váltó és a hátsó híd Kínából érkezik.
Egy új traktormárka piacra kerülése mindig nagy figyelmet vált ki, még akkor is, ha nem teljesen az alapoktól építik fel a friss jövevényt. A francia Mancel létrehozója a kínai YTO, amely még az International Harvester (IH) által 1950-ben felépített, Saint-Dizier-ben lévő gyárban kezdi meg a termelést.
Az ír AgriLand szaklap által készített fotón jól látszik, hogy nem a legkisebb teljesítménytartományba tartozó új erőgépekről van szó, a Párizsban kiállított F5-145 jelzésű traktor a széria legnagyobb tagjának számít. A sorozathoz tartoznak még az F5-110, F5-120 és F5-130-as modellek, ahol az utolsó három számjegy a motorok lóerejére utal. A 4,5 literes, négyhengeres, Stage V emissziós szintű erőforrások az FPT-től származnak, az első híd a Carrarótól, míg a hátsó híd és a négy sebességcsoportot kínáló fél-powershift váltó az anyacég YTO-tól.
A hírek szerint a kínaiak első körben a francia piac meghódítására törekszenek, majd a többi európai országban is meg kívánnak jelenni. Az YTO francia leányvállalata 2011-ben jött létre, ekkor jutott a kezükbe a Saint-Dizier-ben lévő gyár is. Az üzem a rövid Csipkerózsika-álma után végre ismét működni fog, elsőként az F5-ös széria négy modellje gördül majd ki belőle, talán már az idei esztendő legvégén. A tervek szerint 2025-ben már évi 8000 darab traktor kerül le a futószalagról.