2012. november 24., szombat

Oázis a nagyvárosban

Debrecenbe mehetünk pulykakakasért, virágkarneválra, élményfürdőzni, tanulni, fesztiválozni, repülni, meccsre… Ha éjszakára is maradunk, akkor az Erdőspuszta Club Hotelbe is foglalhatunk szállást, a Fenyves étteremben pedig étkezhetünk.
Persze akad ebben a városban néhány legendás hotel: ötcsillagos újkori őrület és munkásszálló szintjére pusztított történelmi legenda is, így évtizedek kellenek ahhoz, hogy elfelejtsük az Aranybikát és bevéssük Erdőspusztát. 
Debrecenbe eljutni az autópálya óta nem kihívás, az intercity vonatokkal pedig még élvezetes is. Az Erdőpuszta Club Hotel ingyenes transzfert biztosít a pályaudvartól, így igazán kényelmes dolgunk van. Mivel a wellness-hotelek országa lettünk, ahol már a panziókban is van legalább egy pezsgőfürdő, komoly érvek kellenek ahhoz, hogy valaki erre voksoljon a hihetetlen választékból. Az épületet megpillantva nem is éreztem semmi unikálisat, bár tény, hogy hazánk második legnagyobb városában egy fenyveserdő látványát élvezni nem alapértelmezett. Kedvesség, előzékenység már fel sem tűnik a versenyben, az viszont azonnal, hogy a szobába lépve világszínvonal fogad. A berendezés, a burkolatok, a textíliák egy világméretű szállodalánc vagy az igényes tulajdonos ízlését tükrözik.
Ami személy szerint engem lenyűgöz: borospohár a hűtő fölött. Apróság ugyan, de felemelő érzés nyári este a teraszon, gyertyafényben borozni valakivel úgy, hogy nem a fürdőszobából kimentett steril, műanyag fogmosó alkalmatossággal vagy a minibár tetején prostituálódó, 5 eurós 7 decis mineralwasserhez simuló vízespohárral koccintunk. Persze emiatt még nem utazunk 240 km-t, úgyhogy nézzük a wellnesst!
Testemre tekertem hát a hófehér extralárdzs puha frottírköntöst (nem volt feláras), átadtam magam a három szauna és az élménymedence élvezetének. Igen, ilyen is van máshol, de itt semmi nem hiányzott, talán csak egy ivóvízes berendezés.
Félpanzió - okosan
Szauna után jön az éhség. De kinek és mikor? Hányszor voltam már olyan helyzetben, hogy időkorlátok közé szorították a félpanziós ellátást, így bármilyen éhes is voltam mondjuk 17 órakor, ki kellett bírni még két órát. Itt az Erdőspusztában másképp van! Teljes szabadságot enged a reggeltől késő estig nyitva tartó Fenyves étterem, ahol korlátozás nélkül a félpanziós felár összegéig á la carte étkezhetünk akkor, amikor csak akarunk. Természetesen ezen felül is, csak azt külön kell kifizetni. A félpanziós kupon értéke egyébként bőségesen biztosítja a kétfogásos étkezést itallal együtt, de anyira meggyőző a választék és kellemesek az árak, hogy komolyabb tételeket is bevállalhatunk. 
Gasztronómia 
A rozé kacsától a borjúmájon át a harcsapaprikásig és szürkemarha rostélyosig tartott a tesztem, ez pont elég ahhoz, hogy lássam: a konyha rendben van. Nem kaptam cipőtalpat a máj helyett, házi fánk körítette a kiváló izomtónusú szárnyast, nem volt fagyasztott a harcsa, a rostélyos után pedig még Kossuth Lajos is megnyalta volna a bajuszát.
Igyekeztek a házi parféval és a créme brulée-vel is. Legalább egy hétig kellett volna naponta kétszer étkeznem ott, hogy minden olyat kipróbáljak, amit szerettem volna, ez is egy újabb ok a visszatérésre. És ekkor még nem is tudtam, hogy miért ennyire jók a húsok…
Tanya és gazdaság 
A vacsorát lesétáló szándékkal elindultam a szálloda mögötti köves úton, mint Dorothy. Nem vágytam, hogy találkozzak a bádogemberrel vagy a gyáva oroszlánnal, de éreztem, hogy van itt még valami… A lovastanya és a tó mellett egy igazi házi gazdaság látványa fogadott: csirkék, pulykák, zöldségültetvény.
Mint megtudtam, minden, ami például reggel az étterem svédasztalára kerül, házi. A tojás, a paradicsom, a hagyma, a cukkini, a kolbász, a sonka, és bizony, a tányérban a kapirgálós szárnyas, a levesben a gyöngytyúk is, házilag kaporral füstölt halfilé, mennyei pástétomok… 
Most azonnal indulnék érte vissza! Fedett lovarda, gyönyörű állatok, egy uradalmi majorság. A tanya területén is vannak szobák, legközelebb ezt választom, mert olyan, mintha egy Jókai regényből álmodta volna valaki Debrecen szélére. Megérint a vidéki császári rezidenciák természet-íze, a hajnali pára, a tó fölötti köd, a kilovaglás lehetősége, az ápolt, szépen tervezett környezet, a falusi fogások egészséges, pirospozsgás ígérete.
Ez az, amire itthon olyan kevés példát láttam: a luxus és a tanyasi pihenés szimbiózisa, melyet mindenki maga hangol finomra. Ha akarom, az ország második legnagyobb városának pezsgése, ha akarom, naplementés lovaglás. Ha szeretem, fine dining, ha olyanom van, hagymás rostélyos. Ha vágyom rá, privát szauna és masszázs, ha nem elég, Mediterrán Élményfürdő. Borospince helyben, vagy borbár a közeli Piac utcában. Számos lehetőség a kikapcsolódásra, szórakozásra, vendégszerető, figyelmes köryezetben, kényelmi szolgáltatásokkal. Még saját, szállodán kívüli programjainkhoz is kérhetünk transzfert.