Forrás: MTI | 2012. február 19.
Két éve működik Debrecenben egy üzlet, amelyben mindazok az élelmiszerek megtalálhatók, amelyeket az egyetem kutatói fejlesztettek ki.
A kutatók egyik nagy problémája világszerte, hogy tudományos eredményeik lassan jutnak el a társadalom mindennapi életébe. Ezt az utat rövidíti le a Debreceni Egyetem kutatási eredményeire épülő termékeket árusító i-bolt, amely egy az egyben összekapcsolja a kutatókat és a fogyasztókat.
Hivatalosan szólva az i-bolt az egyetemen akkreditált Pharmapolis Innovatív Élelmiszeripari Klaszter (a szakma szereplőit összevonó szervezet) új, funkcionális élelmiszertermékeire, a Debreceni Egyetem fejlesztéseire alapozott kereskedelmi rendszer egysége, amelynek célja az új és klinikai kísérletekkel bizonyítottan hatásos élelmiszerek kipróbálása, vizsgálata és értékesítése. Ez a cél a Technológia Transzfer Iroda által menedzselt pályázat támogatásával valósult meg.
Az országban egyedülálló i-boltban megvásárolhatók a klaszter akkreditált termékei, így ez az első lépcső azok piaci megjelenésében. A bolt céljai között van az új, klinikai kísérletekkel bizonyítottan hatásos élelmiszeripari termékek és azok marketingjének kipróbálása, vizsgálata és értékelése is. Minden termékről kutatási eredmények igazolják egészségre gyakorolt kedvező hatását. Így kerültek a kínálatba a már említetteken kívül a hortobágyi gyógynövényeket tartalmazó kecskesajt, a lila kukoricából készített tea, különleges tojások, haltermékek vagy a puffasztott cirok.
Mivel a bolt az egyetem területén működik, természetes, hogy a portékákat a minden újra fogékony egyetemisták tesztelik vásárlókként. A kezdeti 20-30 helyett mára 80 körüli a forgalmazott élelmiszer újdonságok száma.