http://mno.hu/mezogazdasag/sikeres-volt-a-kampany-1050476
WL Forrás: MTI 2012. február 09.
WL Forrás: MTI 2012. február 09.
A „Keresd a helyit!" kampány 12 hete alatt sikerült ismertebbé tenni a helyi élelmiszerek fogyasztásának előnyeit, az elvégzett felmérés szerint 80 százalékra nőtt azon válaszadók száma, akik szerint a helyi termékek minősége jobb a távolról érkező árukénál – mondta el Oláh Péter, a VAN Alapítvány kommunikációs vezetője Tatabányán, a kampányt lezáró csütörtöki sajtótájékoztatón.
Az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapja által támogatott, hat hazai régiót érintő kampány célja, hogy széles körben megismertesse a helyi termék fogyasztásának előnyeit, így például helyi munkamegtartó hatását, gazdasági jelentőségét, illetve azt, hogy célba juttatásuk alacsonyabb környezetterheléssel jár. A sorozat novemberben, egy országos kutatással indult el.
A kampány során az alapítvány létrehozta országos, helyi termelőket felsoroló adatbázisát, amelyben 2800 kistermelő adatai, elérhetősége található meg. Az adatbázis ingyenesen hozzáférhető az interneten – mondta el Oláh Péter.
A közép-dunántúli régióban az adatbázis létrehozásában közreműködött az Országos Magyar Méhészeti Egyesület, a Tihanyi Termelői Piac, a zirci Akli Major Piac és a régiós Biokultúra Egyesület.
A „Keresd a helyit!" kampány zárásaként a hét végéig a programhoz csatlakozott termelőknek és szervezeteknek 1,8 millió darab ingyenes csomagolóanyagot osztanak ki. A környezetbarát csomagolópapíron a kampány jelmondatát és emblémáját tüntették fel – mondta el Oláh Péter.